En trygg støttespiller fra kartlegging av behov til drift, service og support

Vår lange og brede erfaring med å løse komplekse produksjonsutfordringer kommer bedriften din til gode. Modellen under illustrerer stadiene i vår systematiske arbeidsprosess.  

Analyse og systemdesign: En svært viktig del av prosessen. Et tett samarbeid med kunden som kjenner produktet, og VA med sin brede automasjonserfaring og kompetanse på effektivisering og moderne teknologi skaper store gevinster. Og gevinster kan identifiseres allerede her.

Vi starter gjerne med bedriftsbesøk og kartlegging av bedriftens eksisterende produksjon og behov. Og hvor er det bedriften ser for seg å komme i fremtiden? Med vår egenutviklede metodikk VOOP (lenke) graver vi så - i tett dialog med kunden - dypere for å analysere prosessene og finne muligheter for forbedring av eksisterende løsninger eller rett og slett tenke helt nytt rundt produksjonen.

Utfra analysene utvikler vi så konsepter som kan effektivisere bedriftens produksjon og styrke dens konkurransefortrinn.
Når kunden har valgt mål / løsning tar vi arbeidet videre til å simulere produksjonen. Da tar vi i bruk både digital tvilling og objektorientert produksjon, robotikk, kunstig intelligens / maskinlærling, kamera/overvåkning og logistikk/kontrollsystem.
Alle deler av produksjonen merket med grønn i modellen over inngår i 01-delen av prosessen.

Installasjon og oppstart: Parallelt med at vi produserer de fysiske komponentene som kunden har valgt, programmerer vi robot og maskiner i vår simulering. Slik sikrer vi at selve montering og igangkjøringstiden blir så kort som mulig. Fagfolk fra VA er fysisk til stede for å sikre at installasjon og implementering av maskinvare og program fungerer etter kundens behov. Alle deler merket med grønn i modellen over  inngår i denne delen av prosessen.

Drift, service og support: Viddal automasjon er leverandøren som jobber tett på, også etter at ny, optimalisert produksjonsløsning er levert. Våre servicefolk er tett på kundene og lett tilgjengelig for brukerstøtte når behovet måtte dukke opp.
Alle deler av produksjonen merket med grønn i modellen over inngår i 03-delen av prosessen.